„Cheia succesului sunt oamenii care lucrează cu tine.”
Şi-a făcut studiile în domeniul medicinii, iar acum conduce una dintre cele mai de succes companii de publicitate din ţară. După absolvirea facultăţii a decis să-şi continue cariera în domeniul comunicării. Experienţa acumulată în cadrul unei agenţii locale de publicitate, unde a avut posibilitatea să interacţioneze cu clienţi din străinătate, a ajutat-o să devină manager în dezvoltarea afacerilor. În 2003 şi-a fondat propria agenţie. „A fost un moment oportun şi am avut de unde învăţa, iar în 2006 am reuşit să devenim una dintre companiile cu cel mai mare ritm de dezvoltare, fapt care ne-a permis să ne afiliem reţelei Ogilvy din România”, povesteşte antreprenoarea.
Femeia îşi aminteşte că primul obstacol pe care l-a întâlnit în cale la început a fost lipsa experienţei. „Am început afacerea necunoscând toate subtilităţile unei afaceri în comunicare. Datorită afilierii cu companii din străinătate am obţinut cunoştinţe valoroase care ne-au ajutat să restructurăm afacerea şi să prestăm servicii la standarde internaţionale”.
Un alt obstacol este şi piaţa mică, care include doar trei milioane de consumatori. „Acest moment nu ne împiedică să prestăm clienţiilor noştri servicii de calitate, dar ne plafonează nivelul de creştere”, explică Diana Boico. Acum se orientează şi spre piaţa internaţională. „Avem campanii de publicitate produse pentru clienţi multinaţionali care au rulat şi în afara Republicii Moldovs. Practic noi deja exportăm serviciile noastre”.
Pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente inovaţii, Diana Boico investeşte atât în dezvoltarea proprie, cât şi în cea a echipei sale.
„Dezvoltarea profesională continuă reprezintă un factor extrem de important pentru noi, de aceea alocăm în mod regulat o parte din bugetul companiei în acest sens. Domeniul publicitar este foarte dinamic. Strategiile şi modalităţile de promovare a clienţilor noştri se schimbă de la zi la zi. O atenţie deosebită o acord tendinţelor care apar în domeniu, precum şi literaturii de specialitate relevante. O altă resursă pe care o utilizez este comunicarea cu oamenii de succes din domeniul în care activez, cu care discut şi fac schimb de păreri în cadrul diverselor întâlniri, forumuri, atât locale cât şi internaţionale”, explică Diana.
Nu se consideră un promotor activ al femeilor, dar fiind femeie şi având ca şi angajaţi în mare parte femei, le înţelege interesele şi se străduie să le promoveze ori de câte ori are această posibilitate. Totodată, zâmbind, spune că compania are deja 23 de copii.
În timpul liber comunică cu copiii, citeşte şi aleargă dimineaţa în parc, când restul oraşului doarme. Deoarece tinde spre rezultate bune, ani la rândul, împreună cu brandurile pe care le promovează, a câştigat trofeul „Brandul Anului” oferit de Camera de Comerţ şi Industrie. Femeilor, care doresc să se lanseze în afaceri, le recomandă să îşi aleagă un domeniu care să le aducă satisfacţie şi o sursă de venit pe termen lung.
Acest articol a fost creat de către Asociaţia Femeilor Antreprenoare din Moldova (AFAM), în cadrul proiectului „Istoria mea de succes”, cu sprijinul Programului ONU „Femeile în politică”, implementat de Entitatea Națiunilor Unite pentru Egalitatea de Gen și Abilitarea Femeilor (UN Women) și Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD), în parteneriat cu Fundația Est-Europeană și Centrul „Parteneriat pentru Dezvoltare”, finanțat de Guvernul Suediei.